جلوگیری از سکته با کمک استفاده از ظروف مسی نقره ای و برنز

برنز، یا آلیاژها و مخلوط‌های برنز مانند، برای سکه‌ها در مدت زمان طولانی‌تری استفاده می‌شد. برنز به ویژه برای استفاده در اتصالات قایق و کشتی قبل از استفاده گسترده از فولاد ضد زنگ به دلیل ترکیبی از چقرمگی و مقاومت در برابر خوردگی آب نمک مناسب بود.

برنز هنوز هم معمولاً در پروانه های کشتی و یاتاقان های غوطه ور استفاده می شود و می توان از آن ظروف برنز با کیفیت بالا به دست آورد.

در قرن بیستم، سیلیکون به عنوان عنصر آلیاژی اولیه معرفی شد و آلیاژی با کاربرد گسترده در صنعت و شکل اصلی مورد استفاده در مجسمه سازی معاصر ایجاد کرد و رابطه جدا ناپذیری با ظروف نقره نیز دارد.

مجسمه سازان ممکن است برنز سیلیکونی را به دلیل در دسترس بودن میله لحیم کاری برنز سیلیکونی ترجیح دهند، که امکان ترمیم همسان رنگ عیوب در قطعات ریخته گری را فراهم می کند. آلومینیوم همچنین برای فلز ساختاری آلومینیوم برنز استفاده می شود.

قطعات برنزی سخت هستند و معمولاً برای یاتاقان‌ها، گیره‌ها، اتصالات الکتریکی و فنرها استفاده می‌شوند که در مقابل آن می توان از قیمت ظروف مسی نیز اشاره کرد.

برنز همچنین دارای اصطکاک کم در برابر فلزات غیر مشابه است، که آن را برای توپ ها قبل از تحمل مدرن مهم می کند، جایی که گلوله های توپ آهنی در لوله می چسبند.

امروزه نیز به طور گسترده برای فنرها، یاتاقان ها، بوشینگ ها، یاتاقان های پایلوت انتقال خودرو و اتصالات مشابه استفاده می شود و به ویژه در یاتاقان های موتورهای الکتریکی کوچک رایج است. برنز فسفر به ویژه برای یاتاقان ها و فنرهای با درجه دقیق مناسب است. همچنین در سیم های گیتار و پیانو استفاده می شود.

بر خلاف فولاد، برنزی که با سطح سخت برخورد می کند جرقه ایجاد نمی کند، بنابراین (همراه با مس بریلیوم) برای ساخت چکش، چکش، آچار و سایر ابزارهای بادوام برای استفاده در جوهای انفجاری یا در حضور بخارات قابل اشتعال استفاده می شود.

برنز برای ساخت پشم برنز برای کاربردهای نجاری که در آن پشم فولادی باعث تغییر رنگ بلوط می شود، استفاده می شود.

برنز فسفر برای پروانه کشتی ها، آلات موسیقی و تماس های الکتریکی استفاده می شود و می توان کمک ظرف نقره و برنز نیز از آن بهره مند شد.

یاتاقان ها اغلب از برنز به دلیل خاصیت اصطکاک آن ساخته می شوند. می توان آن را با روغن آغشته کرد تا Oilite اختصاصی و مواد مشابه برای یاتاقان ها ساخته شود. آلومینیوم برنز سخت و مقاوم در برابر سایش است و برای یاتاقان ها و راه های ماشین ابزار استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Bronze
  • تبلیغات: 
    1. گوشتی که در بیابان به طور سالم باقی ماند
    2. گوشت می تواند شما را از 100 بیماری برهاند
    3. گوشتی که می تواند غذا را چند برابر لذیذ نماید
    4. اهمیت لباس از دید معلم