حدود ۴۰٪ آلو خشک در مشهد هیچ وقت فروخته یا خورده نمیشوند چون خیلی زشت هستند

یک مکان به درستی انتخاب شده رشد سریع شاخه ها را تضمین می کند.

نهال های درخت آلو خشک در مشهد مستعد انشعاب قابل توجه و زودرس شدن جوانه ها هستند. اغلب شاخه های جانبی در حال رشد از ارتفاع تنه مرکزی فراتر می روند. بنابراین هرس به موقع و صحیح آلو از اهمیت بالایی برخوردار است.

هدف و ماهیت هرس آلو
آلو یکی از نرم ترین محصولات میوه و حساس ترین به یخبندان است. خیلی زود میوه می دهد – تقریباً 3-5 سال. چرخه زندگی بسته به رقم هر سال، باغبانان را با برداشت قوی خوشحال می کند – تا 45 کیلوگرم میوه، برای این کار، تاج باید از طریق هرس مناسب به درستی تشکیل شود تا بتواند بارهای قابل توجهی را تحمل کند.

اهداف اصلی هرس درخت آلو عبارتند از:

تحریک رشد؛
رشد میوه؛
بهبود رژیم نور؛
برداشت راحت تر
هرس پس از کاشت، در اوایل بهار آغاز می شود . در این مرحله، پیش نیازهای تشکیل درختی به شکل دلخواه ایجاد می شود.

هادی اصلی در سطح 1.5 متری از زمین بریده می شود و سعی می شود موقعیت اصلی مرکزی را برای آن فراهم کند و تابعیت 3-4 شاخه اسکلتی را حفظ کند. شاخه های ضخیم که به عمق تاج می روند نیز مهم است که در زمان مناسب حذف شوند.

درختان میانسال (تا 15 سال) برای افزایش دوره تولید تحت هرس نظارتی قرار می گیرند. باردهی فعال ، و جلوگیری از ضخیم شدن بیش از حد طوقه. در این دوره رشد متوسط ​​هادی و شاخه های اسکلتی حفظ می شود.

از شر شاخه ها و تاپ های رقیب که در داخل تاج رشد می کنند خلاص شوید. در زمان مناسب رشد درخت با بریدن قسمت بالایی هادی مرکزی و قوی ترین شاخه جانبی متوقف می شود.

در مرحله باردهی هرس نگهدارنده قابل قبول است یعنی فقط شاخه های ضعیف، شکسته و رشد نامناسب باید حذف شوند. اگر هادی اصلی از مرکز منحرف نشده باشد، از بالای شاخه جانبی تا ارتفاع 2.5 متر کوتاه می شود.