دستفروشی که خرما کبکاب سطلی را میلیاردی فروخت

خرمای کبکاب سطلی منبع خوبی از ویتامین های A، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین) و B7 (نیکوتینیک اسید که نیاسین نیز نامیده می شود) است. محتویات زیر در هر کیلوگرم به طور متوسط برای همه انواع خرما است: ویتامین A، 484 واحد بین المللی. B1، 0.77 میلی گرم (میلی گرم)؛ B2، 0.84 میلی گرم; و B7، 18.9 میلی گرم.

دانه خرمای کبکاب
نشان داده شده است که دانه‌های میوه خرما به دلیل محتوای بالای فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی هستند. روغن دانه خرما برای استفاده در صابون و لوازم آرایشی مناسب است. دانه های خرما حاوی 0.56-5.4٪ اسید لوریک است. آنها همچنین می توانند به عنوان منبع اسید اگزالیک به صورت شیمیایی پردازش شوند.

دانه ها را نیز برای ساختن زغال برای نقره سازان می سوزانند و می توان آن ها را در گردنبند آویزان کرد. دانه‌های خرما به‌عنوان دانه‌های قهوه یا به‌عنوان افزودنی به قهوه نیز استفاده می‌شود.

خرما کبکاب

خرما را می توان به صورت ساده مصرف کرد یا برای پخت و پز به شکل خرد شده برای کیک، شیرینی، پودینگ، نان، بستنی، غلات، آب نبات استفاده کرد. از بقایای خرما در مربا، ژله، شیره، شربت، سرکه و الکل استفاده می شود.

تولید خرما کبکاب
خرمای خشک یا نرم (زاهدی، ربی، پیارم، مضافتی و غیره) بدون دست خورده می شود، یا ممکن است تخمه زده شود و پر شود، یا خرد شود و به طرق مختلف استفاده شود: در غلات، پودینگ، نان، کیک. ، کوکی ها، بستنی یا آب نبات. حفره زدن ممکن است در کارخانه ها با خرد کردن و الک کردن میوه ها و یا با پیچیدگی بیشتر با سوراخ کردن دانه ها و ترک کامل میوه انجام شود. همچنین ممکن است کالیس ها به صورت مکانیکی برداشته شوند. باقیمانده ها را به صورت مکعب، رب، پخش، پودر (شکر خرما)، مربا، ژله، آب میوه، شربت، سرکه یا الکل درست می کنند.

همچنین محصولات دیگری مانند شکر خرما، شکلات، میوه بار، مواد اولیه برخی از نوشابه ها به دلیل ماندگاری بالا قابل تولید است که حمل و نقل آن آسان و بدون نیاز به یخچال است.

بازارهای صادراتی خرما کبکاب
کبکاب یکی از انواع عمده خرمای خشک با عملکرد سالانه بسیار زیاد است. این خرما را می توان پرمصرف ترین میوه خرما در ایران دانست و در اکثر شهرهای گرمسیری ایران کشت می شود. بیشترین سهم این محصول در بازارهای داخلی مصرف می شود، اما به دلیل رشد تولید با کیفیت بالا در سال های اخیر اقداماتی برای صادرات این محصول انجام شده است.

شرکت ما محصولات خود را به سراسر جهان از جمله امارات، عراق، هند، روسیه، اوکراین، پاکستان، اروپا و سایر کشورها صادر می کند.

تامین کننده خرما کبکاب
شرکت آریو یکی از مطرح ترین و بزرگترین عرضه کننده میوه خرما در ایران است. شرکت آریو در سال 1364 به منظور تهیه و عرضه انواع میوه خرمای تازه از جمله خرما بدون هسته، تازه و خشک در ایران و حتی سایر کشورها تأسیس شد. عمده فعالیت های شرکت آریو پرورش، بسته بندی و صادرات میوه خرما می باشد.