روشها و ایده های باورنکردنی تولید زیتون پرورده کنسروی

اکثر درختان زیتون خود بارور می شوند و از گرده آنها برای بارور کردن تخمدان های خود استفاده می شود، لقاح عمدتاً از طریق باد انجام می شود و حدود یک هفته در سال ادامه دارد.

فقط 10 درصد از گل ها زیتون تولید می کنند، میوه درخت زیتون از سه قسمت تشکیل شده است: هسته، گوشت یا پالپ و پوست، کوتیکول، می توان از آن برای تولید روغن و یا به عنوان زیتون سفره استفاده کرد.

پس از فشار دادن میوه، روغن زیتون به دست می آید که بلافاصله قابل مصرف است، برعکس، زیتون سفره (یا خوردن زیتون) باید آماده شود و برای اینکه تلخی خود را از دست داده و قابل خوردن شود، عملیات خاصی انجام شود.

از این میوه همچنین برای تهیه زیتون پرورده کنسروی نیز به وفور استفاده می گردد و آن را همراه با غذا میل می نمایند که از طعم بی نظیری برخوردار می باشد.

خمیر به دست آمده را فشار داده و اجازه دهید تا ته نشین شود تا قبل از نگهداری روغن از آب جدا شود، دو روش اصلی استخراج وجود دارد: فشار و تخلیه.

اولین، قدیمی‌ترین، پخش کردن خمیر روی دیسک‌هایی به نام اسکورتین است که بخش جامد (سنگ و خمیر زیتون) را حفظ می‌کند و در عین حال اجازه می‌دهد قسمت مایع فیلتر شود.

شاخ و برگ درخت زیتون پایدار است، درختی همیشه سبز است که هر سال حدود یک سوم برگ های خود را تجدید می کند (برگ هایی با چرخه زندگی 3 ساله).

بسته به نوع، تنوع شاخ و برگ زیادی وجود دارد، اما برگ‌هایی که 3 تا 8 سانتی‌متر طول دارند، معمولاً سبز تیره (یا سایر سایه‌های سبز خاکستری و غیره) با رنگ سبز روشن‌تر و نقره‌ای، بالا و پایین هستند.

تقریباً سفید در صورت وقوع طوفان، برگ‌ها به منظور جذب آب، قسمت زیرین خود را در معرض باران قرار می‌دهند و از طرف دیگر برای فتوسنتز استفاده می‌شود.

در طب گیاهی خواص مفید متعددی (ضد باکتری، ضد ویروسی و …) به برگ ها نسبت داده می شود، پلینی بزرگ در تاریخ طبیعی خود، خواص درمانی برگ زیتون را برانگیخت.