قوطی فلزی که در برابر خالص ترین اسید ها هم مقاوم است

4.2.4 آزمایش رنگ در قوطی فلزی، آزمایش رنگ با استفاده از رنگ مبتنی بر آب یا عمدتاً مبتنی بر آب مانند زیلوکس، روش آزمایش تشخیصی آزمایشگاهی ترجیحی برای هر اندازه یا شکل قوطی برای آزمایش مسیرهای نشتی است.

رنگ‌های مبتنی بر حلال برای تست خطوط، درزهای جانبی و شکستگی صفحه بهترین استفاده را دارند. رنگ های مبتنی بر آب، مانند زیگلو، برای تست دوخت توصیه می شود.

آزمایش(های) رنگ باید طبق پیشنهاد سازنده رنگ یا سازنده قوطی انجام شود. بازرسی های دولتی طبق روال رسمی انجام خواهد شد.

انتهای باز آسان را می توان با استفاده از رنگ نافذ برای مسیرهای نشتی در نواحی اسکور، پرچ یا برجسته آزمایش کرد. ممکن است برای تشخیص از بین رفتن مهر و موم هرمتیک از رنگ فلورسنت یا رنگی که نیاز به توسعه دهنده دارد استفاده شود.

این روش را می توان در انتهای استفاده نشده و روی قوطی هایی که خالی شده و کاملاً شسته و خشک شده اند انجام داد.

4.2.5 تست برگه کششی
زبانه های کششی و خطوط امتیازی باید با استفاده از روش آزمایش رنگ آزمایش شوند. برای این آزمایشات استفاده از رنگ پایه آب ضروری نیست. رنگ بر پایه حلال قابل قبول است.

5.0 طبقه بندی شدت
علاوه بر دسته و نوع عیب، عیوب قوطی بر اساس شدت نیز طبقه بندی می شوند. تعاریف زیر برای طبقه بندی شدت قوطی های مهر و موم شده و استریل شده استفاده می شود.

5.1 جدی
یک وضعیت جدی شرایطی است که شواهدی ارائه دهد که:

رشد میکروبی در محتویات ظرف وجود دارد یا وجود داشته است. یا
مهر و موم هرمتیک ظرف یا گم شده یا به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته است. یا
کانتینر برای توزیع و فروش که در قانون غذا و دارو بخش 4 و/یا بخش 27.003 و 27.005 مقررات غذا و دارو تصریح شده است نامناسب است