لباس ساده ای که به قیمت میلیون دلاری فروخته شد

در بیشتر فرهنگ ها، تمایز جنسیتی لباس مناسب تلقی می شود. تفاوت ها در سبک، رنگ، پارچه و نوع است و دوخت لباس بلوچی تک دار یک نمونه بسیار مرغوب می باشد.

در جوامع معاصر غربی، دامن، لباس و کفش پاشنه بلند معمولاً به عنوان لباس زنانه دیده می شود، در حالی که کراوات معمولاً به عنوان لباس مردانه دیده می شود. شلوار زمانی منحصراً به عنوان لباس مردانه شناخته می شد، اما امروزه هر دو جنس آن را می پوشند.

لباس‌های مردانه اغلب کاربردی‌تر هستند (یعنی می‌توانند در موقعیت‌های مختلف به خوبی عمل کنند)، اما طیف وسیع‌تری از سبک‌های لباس برای زنان در دسترس است که خیلیها سفارش لباس برای دوخت از تولیدی در منزل را می پذیرند.

به طور معمول، مردان اجازه دارند سینه های خود را در مکان های عمومی متنوع تری برهنه کنند. معمولاً برای یک زن پوشیدن لباس هایی که مردانه تلقی می شوند، رایج است، در حالی که برعکس آن غیرعادی تلقی می شود.

مردان معاصر ممکن است گاهی اوقات دامن های مردانه مانند توگا یا کیلت را در فرهنگ های خاص بپوشند، به خصوص در مناسبت های تشریفاتی. در زمان های گذشته، چنین لباس هایی اغلب به عنوان لباس های معمولی روزانه توسط مردان پوشیده می شد.

در برخی فرهنگ‌ها، قوانین اجمالی لباس پوشیدن مردان و زنان را تنظیم می‌کنند. اسلام زنان را ملزم به پوشیدن انواع خاصی از پوشش، معمولاً حجاب می‌کند.

همچنین خرید لباس مجلسی دخترانه نوجوان مزایای بسیار زیادی دارد.

اقلام مورد نیاز در جوامع مختلف مسلمان متفاوت است. با این حال، زنان معمولاً باید بیشتر از مردان بدن خود را بپوشانند. لباس‌هایی که زنان مسلمان طبق این قوانین یا سنت‌ها می‌پوشند، از روسری گرفته تا برقع را شامل می‌شود.

برخی از سبک های لباس های معاصر که برای پوشیدن هر دو جنس طراحی شده اند، مانند تی شرت، به عنوان لباس مردانه شروع شده اند، اما برخی از مقالات، مانند فدورا، در ابتدا یک سبک برای زنان بود.

در برخی جوامع، ممکن است از لباس برای نشان دادن رتبه یا مقام استفاده شود. برای مثال، در روم باستان، تنها سناتورها می‌توانستند لباس‌هایی بپوشند که با بنفش تیری رنگ شده بود.

همانگونه که می دانید امروزه خرید اینترنتی لباس مردانه ارزان قیمت صورت می پذیرد.

در جامعه سنتی هاوایی، تنها روسای عالی رتبه می‌توانستند شنل‌های پر و پالائوا یا دندان‌های تراشیده شده نهنگ بپوشند. در چین، قبل از تأسیس جمهوری، فقط امپراتور می توانست رنگ زرد بپوشد. تاریخ نمونه‌های زیادی از قوانین اجمالی مفصل ارائه می‌کند که نحوه پوشیدن افراد را تنظیم می‌کرد.

در جوامعی که چنین قوانینی ندارند، که شامل اکثر جوامع مدرن می‌شود، موقعیت اجتماعی با خرید اقلام کمیاب یا لوکس مشخص می‌شود که با هزینه محدود به افراد دارای ثروت یا موقعیت می‌شوند. علاوه بر این، فشار همسالان بر انتخاب لباس تأثیر می گذارد.

  • منابع:
    1. Clothing
  • تبلیغات: 
    1. افزایش لذت سبزیجات و مستعد کردن مثبت به مصرف
    2. رژیم غذایی روزانه با غذاهای مغذی طبیعی تر
    3. گوشت گاوی که طعم حصیر می داد
    4. با مصرف این محصولات افسردگی را ریشه کن کنید