ماکارونی شکل دار که در تهیه آن از تخم بلدرچین استفاده می شود

پاستا: ارزش ها و خواص تغذیه ای
برای به دست آوردن یک تصویر خاص تر از مصرف ماکارونی، در اینجا می توانید برچسب تغذیه ای را پیدا کنید که معادل 100 گرم محصول خام است، بدیهی است که این مقادیر متوسط ​​هستند:

124 کالری
69 گرم آب
4 گرم پروتئین
1 گرم در لیپید
25 گرم کربوهیدرات
همچنین از نظر نمک های معدنی، 100 گرم پاستا به بدن ما می رساند:

74 میلی گرم سدیم
19 میلی گرم پتاسیم
1 میلی گرم آهن
6 میلی گرم کلسیم
40 میلی گرم فسفر
این مواد مغذی موجود در ماکارونی شکل دار، عملکردهای مفید مختلفی را برای بدن ما انجام می دهند. آنها از سیستم ایمنی حمایت می کنند، التهاب را تسکین می دهند و سلامت استخوان را ارتقا می دهند.

آیا می توان رژیم پاستا را انجام داد؟
سوال واقعی همه ما از خودمان این است: “اما آیا می توان هر روز رژیم پاستا گرفت؟” و پاسخ مثبت است! پاستا غذایی است که روی آن افسانه ها و تعصبات نادرستی ایجاد شده است، اما در واقع بهترین راه برای لذت بردن از آن بدون شرطی کردن، دانستن «کمیت» و ترکیب درست آن است.

اگر پاستا را در وعده های متوسط ​​و همراه با سس سبزیجات یا سس سبک و قابل هضم مصرف کنید، می توان بدون نگرانی مصرف کرد، به خصوص اگر در رژیم غذایی مدیترانه ای گنجانده شود.

آیا درست است که ماکارونی شما را چاق می کند ؟
اما آیا درست است که ماکارونی شما را چاق می کند؟ پاستا اگر عاقلانه انتخاب و مصرف شود چاق نمی شود [4] .

لازم است بدانید که هرچه پاستا بیشتر پخته شود، ارزش گلیسمی آن بالاتر می رود، در حالی که اگر آل دنته تهیه شود، کم می ماند و خطر افزایش قند خون را تهدید نمی کند.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که باید در نظر گرفته شود نوع پاستا است: معمولاً توصیه می شود ماکارونی سبوس دار مصرف کنید.

به عنوان مثال، ماکارونی بلغور گندم دوروم دارای خواص بسیار مهمی است، به همین دلیل است که بیشتر انتخاب می شود. در واقع، به شما امکان می دهد قندها را آهسته تر از حد معمول مصرف کنید و احساس سیری را تضمین کنید.