میل لنگ پراید که سقوط ماشین را از ارتقاع 10 کیلومتری نجات داد

میل لنگ یکی از مهم ترین اجزای موتور خودرو است، بنابراین باید بدانیم که نشانه های خرابی آن چیست و چگونه متوجه شویم که میل لنگ آسیب دیده یا آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.
میل لنگ
میل لنگ به عنوان ستون فقرات موتور خودرو شناخته می شود که وظیفه تنظیم کار موتور را در شرایط کاری مختلف بر عهده دارد و هنگامی که پیستون ها در سیلندرهای خود در طی فرآیند احتراق بالا و پایین فشار داده می شوند، توسط میله های اتصال به میل لنگ متصل می شوند.

(ستون ها). طراحی میل لنگ پراید اجازه می دهد تا انتهای پایینی میله های اتصال در یک جهت دایره ای حرکت کند که باعث چرخش میل لنگ می شود.
این حرکت چرخشی میل لنگ، در امتداد یک محور خطی، به گیربکس خودروی شما و سپس به چرخ‌های محرک هدایت می‌شود تا بسته به نیاز راننده، خودرو را به جلو یا عقب حرکت دهد.

بلبرینگ‌ها به میل لنگ اجازه می‌دهند تا به آرامی در جای خود بچرخد، در حالی که میل لنگ را ثابت می‌کند زیرا در معرض نیروهای قدرتمند پیستون‌ها و میله‌های اتصالی است که آن را می‌چرخانند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد میل لنگ، آن را در مقاله قبلی ما، میل لنگ و عملکرد آن در موتور خودرو خواهید یافت.
علائم خرابی میل لنگ
از آنجایی که میل لنگ بخشی جدایی ناپذیر از موتور شما است و همانطور که در بالا ذکر شد، ستون فقرات موتور است، معمولاً فوراً متوجه خرابی میل لنگ می شوید. برخی از علل اساسی آسیب میل لنگ عبارتند از:
بدشکلی یا نقص ریختگی


روغن کاری ناکافی
آسیب سنبله (بلبرینگ / یاتاقان)
جای خالی صندلی نادرست است
اضافه بار مکانیکی میل لنگ از طریق احتراق غیرعادی
آسیب مکانیکی ستون قبل از نصب

این باعث می شود که میل لنگ به طور مداوم بچرخد. سپس حرکت چرخشی به چرخ فلایویل و از طریق کلاچ به گیربکس و بیشتر به چرخ های محرک منتقل می شود.

بنابراین، میل لنگ برای تغییر انواع حرکات طراحی شده است. این قسمت همیشه بسیار دقیق ایجاد می شود، زیرا تمیزی چرخش شفت ورودی در گیربکس به تقارن و زاویه دقیق کالیبره شده شیب میل لنگ ها نسبت به یکدیگر بستگی دارد.