ناگفته هایی در مورد گردو خشک از زبان آیت الله بهجت

آنها دریافتند که گردو خشک سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از مغز موش ها در برابر انحطاطی که معمولاً ناشی از بیماری آلزایمر است، کمک می کند.

گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع به ویژه والین و اسید لینولئیک است که به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند.

اسیدها
بر اساس این مطالعه، گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، به ویژه اسید والینولیک و اسید لینولئیک است که به پیشگیری از بیماری ها کمک می کند.

دکتر سعید ابها چاوهان، محقق اصلی این مطالعه، گفت که تحقیقات او ناشی از نتایج مطالعات قبلی است که ثابت کرده است خوردن گردو از تجمع پروتئینی که باعث بیماری آلزایمر معروف به “بتا آمیلوئید” می شود، جلوگیری می کند.

این نتایج امیدوارکننده است و به ایجاد پایه‌های مطالعات آینده بر روی انسان کمک می‌کند تا رابطه بین خوردن گردو و پیشگیری از بیماری آلزایمر که هنوز هیچ درمانی شناخته شده برای آن وجود ندارد، آشکار شود.

آلزایمر یک بیماری مغزی است که سلول های مغزی را از بین می برد که منجر به مشکلاتی در حافظه، تفکر و رفتار می شود و کار و زندگی فرد مبتلا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و به مرور زمان حال وی بدتر می شود و اغلب منجر به مرگ می شود. بیماری آلزایمر به عنوان ششمین عامل مرگ و میر در سطح جهانی رتبه بندی شده است.

گزارشی که توسط موسسه روانپزشکی کینگز کالج لندن – با همکاری فدراسیون بین المللی آلزایمر در ماه گذشته منتشر شد، به این نتیجه رسید که تعداد مبتلایان به آلزایمر در سطح جهان طی سه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته و به 44 میلیون نفر رسیده است.

این رقم تا سال 2050 سه برابر خواهد شد و تعداد افراد مبتلا به این بیماری را به حدود 135 میلیون نفر در جهان خواهد رساند که 16 میلیون نفر در اروپای غربی هستند.