پسته خندان قزوین برای کودکانی که دندان هایشان هیچ وقت در نیامده

پسته سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مسئول آسیب اکسیداتیو و پیری سلولی مقابله می کند. فراوان ترین آنها بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است.

باید گفت پسته خندان قزوین همچنین حاوی فیتواسترول است که فراوان ترین آن بتا سیتوسترول است که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

پسته را می توان به تنهایی خورد اما اغلب در تهیه سس ها، چاشنی ها و دسرها استفاده می شود.

بیایید با هم فواید اصلی پسته را ببینیم.

کلسترول بد را کاهش می دهند
پسته به لطف محتوای فیتواسترول‌ها و چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع، می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. کلسترول بد نیز با وجود فیبرها کاهش می یابد.

ترد، خوشمزه، لذیذ… میوه خشک با کیفیت هم خوب است! به دلیل خواص ارگانولپتیک آن که حس لذت را تحریک می کند، مصرف میوه خشک باعث تولید اندورفین، هورمون های معروف سلامتی می شود.

مصرف میوه خشک به عنوان میان وعده در طول روز توصیه می شود، زیرا می تواند به عنوان “شکست گرسنگی” عمل کند.

سال‌هاست که تحقیقات و مطالعات بیشتر و بیشتر اثرات مفیدی را که میوه‌های خشک بر بدن ما دارند، به‌ویژه در رابطه با مواد مغذی موجود در آن ارزیابی کرده‌اند.

ورزشکاران به خوبی از خواص میوه خشک که یک منبع عالی انرژی است آگاه هستند و هرگز آن را در صبحانه صبحانه یا میان وعده های خود از دست نمی دهند.

پسته پسته با منشاء آسیایی (بین ایران و عراق) در حال حاضر در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، استرالیا، ترکیه، چین، ایتالیا و یونان تولید می شود.

پسته حاوی پروتئین بیشتر و چربی کمتری نسبت به سایر مغزها مانند گردو، بادام، بادام هندی، شاه بلوط و فندق است.

پسته میوه ای روغنی و غنی از مواد مغذی از خانواده Anacardiaceae از جنس پسته است: در واقع حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، چربی ها، فیبرهای غذایی و همچنین مواد معدنی (عمدتاً فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم) است.