کاشی و سرامیک حافظ شیراز و ماجرای جنون راننده حامل آن

لعاب به کاشی‌های سرامیکی درخشندگی می‌دهد و به شما امکان نمایش الگوهای هر طرحی را می‌دهد و همچنین از بدنه سرامیکی کاشی در برابر نفوذ رطوبت محافظت می‌کند.
کل چرخه تولید این نوع کاشی و سرامیک حافظ شیراز در دو فرآیند پخت انجام می شود: اولی برای ایجاد پایه و دومی برای ثابت کردن مینا.
بدنه کاشی های سرامیکی (“کوکی ها”) به شرح زیر به دست می آید: ابتدا یک توده خیس از خاک رس قرمز به شکل های خاصی فشرده می شود، سپس در دمای 1040 درجه سانتیگراد پخته می شود.

چنین کاشی های سرامیکی متخلخل در نظر گرفته می شوند و میزان جذب آب آن تا 10٪ است. ضخامت کوکی ها معمولا 5-7 میلی متر است. این نوع کاشی و سرامیک نسبت به بقیه از نظر استحکام کمتری برخوردار است، بنابراین می توان آن را به طور انحصاری در داخل خانه استفاده کرد.


ایجاد کوکی ها یک چرخه تولید جداگانه است که در پایان آن، کاشی و سرامیک تحت کنترل پارامترهای پلانیمتری قرار می گیرد. ابعاد خطی و در صورت عدم انطباق صفحات سرامیکی با پارامترهای خاص، نمونه های رد شده به طور خودکار از نوار نقاله خارج شده و برای پردازش شروع می شود.

کاشی و سرامیک رد شده در مرحله پخت دوم – مرحله میناکاری مجاز نیست.
کف‌های سرامیکی با دو آتش مینا می‌توانند براق یا مات باشند و از مقاومت سطحی بالایی برخوردار نباشند، به‌عنوان مثال، تک‌کشت، زیرا انتظار نمی‌رود که این کاشی‌ها که بیشتر روی دیوارها استفاده می‌شوند، تحت فشار مکانیکی و مواد ساینده قرار گیرند. به عنوان مثال، به آن ادامه خواهد داد.

در عین حال، لعاب به اندازه کافی در برابر اثرات شوینده های خانگی که برای تمیز کردن سرامیک ها استفاده می شود، و همچنین در برابر مواد آرایشی و بهداشتی که ممکن است با سطح کاشی و سرامیک در حمام تماس پیدا کند، مقاوم است.