کبد چرب خود را با خوردن بیسکویت سبوس دار تشخیص دهید

مواد تشکیل دهنده کوکی ها را همیشه روی بسته بخوانید، تعداد زیاد امولسیفایرها، افزودنی ها و طعم دهنده ها نشانه عدم کیفیت محصول است، برخی از مواد حتی می توانند خطرناک باشند، به خصوص برای کودکان.

به عنوان مثال، رنگ‌های آزوروبین (E122)، کینولین زرد (E104)، زرد غروب آفتاب FCF (E110)، قرمز جذاب AC (E129)، Ponceau 4R (E124) و تارترازین (E102) می‌توانند باعث اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه در کودکان شوند.

طبق قانون، سازنده موظف است نه تنها این کدها را روی برچسب نشان دهد، بلکه هشداری در مورد آسیب احتمالی نیز بنویسد، اما در عمل اغلب این کار انجام نمی شود.

نکته: اگر جلوی برچسب نشان می دهد که محصولی با تمشک دارید و در ترکیب فقط طعم های مصنوعی می بینید، بهتر است به دنبال یک بیسکویت سبوس دار با ارزش تر از یک تولید کننده دیگر باشید و خطر ابتلا به آلرژی تجمعی را نداشته باشید.

یکی دیگر از دشمنان سلامتی ما روغن خرما یا هسته خرما است که برای کاهش هزینه تولید، کره کاکائو جایگزین آن می شود، اغلب، برچسب ها عبارتند از “جایگزین کره کاکائو” یا “معادل کره کاکائو” همچنین بهتر است از جایگزین های مارگارین یا سویا خودداری شود.

همه این غذاها حاوی چربی های ترانس هستند که به آن چربی های هیدروژنه نیز می گویند، WHO آنها را به عنوان یکی از مواد غذایی خطرناک برای سلامتی می شناسد: آنها باعث تصلب شرایین و افزایش خطر حملات قلبی و سکته می شوند.

برای درک: بیش از مقدار مجاز روزانه تنها 2٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 25٪ افزایش می دهد، گنجاندن چربی های ترانس در ترکیب محصولات برای کودکان ممنوع است، اما تولید کنندگان اغلب از این ممنوعیت غفلت می کنند.

اگر کوکی ها بدون بسته بندی فروخته می شوند، از فروشنده بخواهید برچسب چسبانده شده روی بسته حمل و نقل – جعبه ای که در آن آورده شده اند را نشان دهد.

همچنین اتفاق می افتد که ترکیب را می توان فقط با باز کردن لفاف مطالعه کرد، تنها یک راه وجود دارد بار اول زیاد مصرف نکنید، لیست مواد تشکیل دهنده را در خانه مطالعه کنید و اگر مواد خطرناکی در آن وجود نداشت، دفعه بعد می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.