یکپارچگی لوله پلی اتین همه را شگفت زده کرد!

ادبیات بسیار محدودی در مورد تأثیر حضور پنجره ها بر یکپارچگی ساختاری لوله ها و اتصالات همجوشی لب به لب آنها وجود دارد.
خرابی‌های میدان انتشار سریع ترک در لوله‌های آب ترکیبی 315 SDR 11 PE و همجوشی‌های لب به لب در تاسیسات برق هسته‌ای کلاس غیرایمن مشاهده شد [21]. تجزیه و تحلیل شکست نشان داد که دیواره‌های لوله پلی‌اتیلن حاوی پنجره‌ها بوده و کرنش شکست تا 15 برابر در مقایسه با لوله‌های پیش ترکیب کاهش یافته است [21].
که از جمله لوله پلی اتیلن در آن بیان شده است.
رفتار رشد ترک خستگی روی لوله شکست خورده با استفاده از یک نمونه K ثابت سفت انجام شد [32]. نشان داده شد که سرعت رشد ترک در زمان وجود پنجره ها حدود 10 برابر سریعتر است.
در مطالعه بعدی، رشد آهسته ترک در اتصالات همجوشی لب به لب ساخته شده از لوله های پلی اتیلن هسته ای کلاس ایمنی با درجات مختلف پنجره، تفاوت واقعی را به دلیل پراکندگی داده های بزرگ مشاهده شده نشان نداد [29].
ما در اینجا سعی داریم شما را با لوله پلی اتیلن فشار قوی آشنا بسازیم.
با این حال، در مطالعه زیر [22]، داده ها به طور جداگانه بر روی منحنی زمان تا شکست قرار گرفتند. آنها اساساً اثر شتاب دهنده رشد آهسته ترک با افزایش مقدار پنجره را نشان دادند.
رفتارهای مکانیکی و شکستگی لوله‌های پنجره‌دار و اتصالات همجوشی لب به لب شامل سطوح کنترل‌شده پنجره‌ها (سطوح پایین، متوسط ​​و بالا) اخیرا گزارش شده است [22،23،30،31،35].
آنها نشان دادند که کشش‌های پس از گردن به شدت کاهش می‌یابد، و زمانی که پنجره‌های بالاتر از یک سطح معین وجود داشت، یک انتقال از سطح نرمال انعطاف‌پذیر به سطح شکست شکننده مشاهده شد [22،23،30،31]
همچنین گزارش شد که شروع پارگی در مرز ترکیب پنجره سیاه در کرنش‌های کشش سرد مشاهده شد.
نا گفته نماند از جمله لوله های با کیفیت لوله پلی اتیلن لوله پلی اتیلن کشاورزی می باشد.
چنین جداسازی سطحی زودرس به کاهش ویژگی مشاهده شده نسبت داده شد. به طور مشابه، برای اتصالات همجوشی لب به لب، ازدیاد طول [22،31] یا انرژی برای شکستن [31،35] با پنجره ها کاهش یافت.
چنین کاهشی ابتدا با یک نمونه کششی استخوان سگ (ISO 527 نوع IA) [36] که از ناحیه همجوشی باسن [22] برداشته شد و بعداً با نمونه‌های کششی کمردار (ISO 13953) [31،35،37] نشان داده شد.
در هر دو مورد، ازدیاد طول به طور قابل توجهی با نمونه های پنجره های سطح متوسط ​​و بالا کاهش یافت. در نمونه‌های کششی استخوان سگ، شکست بعد از گردن‌کشی رخ داد، در حالی که شکست‌های قبل از گردن در نمونه‌های کششی کمر مشاهده شد.
از نظر مشاهده الگوهای پنجره و تعیین کمیت پنجره ها، بیشتر کار انجام شده از لایه های نازک میکروتوم شده به دست آمده از مقاطع کوچک (به عنوان مثال، 10 میلی متر × 10 میلی متر) که از سطح مقطع کل لوله گرفته شده است استفاده می شود.
همچنین می توانید با بهره گیری از لوله پلی اتیلن درجه دو از آن بهره مند شوید.
، 38]. روش آستانه خاکستری و شمارش پیکسل برای ایجاد درصد پنجره ها در هر دو جهت جریان و جریان متقاطع برای لوله ها و مناطق همجوشی لب به لب استفاده شد [23،31]. آنها همچنین اندازه برجسته ترین ناحیه زنان بیوه را تعیین کردند و حداقل یک ناحیه پنجره به اندازه 100 میکرومتر برای تأثیرگذاری بر ویژگی مکانیکی مورد نیاز بود [23].
این کار روش‌هایی را برای مشاهده و تعیین کمیت پنجره‌ها در سطح مقطع کل لوله بررسی می‌کند. ابتدا روش های بصری با استفاده از نور سفید و تک رنگ و همچنین استفاده از نور پلاریزه توضیح داده شده است.
علاوه بر این، پنجره‌ها، همانطور که توسط آزمایش‌های غیر مخرب (آزمایش التراسونیک آرایه فازی و تصویربرداری مایکروویو) مشاهده می‌شوند، ارائه می‌شوند.
علاوه بر این، یک آزمایش مخرب برای تعیین کسر ناحیه محدود پنجره ها (% پنجره ها) نشان داده شد. در نهایت، در تلاش برای درک بهتر مکانیسم شروع شکست در حضور پنجره‌ها، نتایج حاصل از آزمایش‌های ریز کششی بر روی تراشه‌ها به همراه ریز تورفتگی ارائه می‌شود.
  • منابع:
    1. MDPI Open Access Journals
  • تبلیغات: 
    1. متانول یا اتانول کدام سوخت بهتری است؟
    2. قتل های عجیب و بی رحمانه ای که در هالیوود رخ داده است
    3. پزشکی که رکورد بیل گیتس را زده است!
    4. برای داشتن لبخندی زیبا دوغ بنوشید