داستان نایلون شفاف ضخیم که سبب خفه شدن موش خرمای کمیاب شد

جوراب های ساخته شده از نایلون شفاف ضخیم از سال 1939 تولید شد و اولین زنانی که آنها را امتحان کردند، کارمندان دوپونت بودند. برای آزمایش بازار، نمونه هایی به صورت محلی عرضه شد.

اولین تست فروش عمده در یک فروشگاه بزرگ ویلمینگتون در ماه اکتبر انجام شد. بسیار خوب پیش رفت، شرکت یک کارخانه جوراب‌های تخصصی افتتاح کرد و به زودی زنان در سراسر آمریکا محصولات جدید پر زرق و برق را به عنوان جایگزینی برای جوراب‌هایی که اکثراً از پشم یا پنبه ساخته شده بودند، که بسیاری از آنها پوشیده بودند، خواستند.

هنگامی که جوراب های نایلونی برای اولین بار در شهر نیویورک به فروش رفت، حدود 800000 جفت در روز اول فروخته شد و تا سال 1941 فروش آن به 64 میلیون جفت رسید.

DuPont نام نایلون را به عنوان یک علامت تجاری ثبت نکرده بود زیرا امیدوار بود که “نایلون” مترادفی برای “جوراب ساق بلند” شود، که تا حدی انجام شد.

در طول جنگ نایلون برای ساخت چتر نجات، جلیقه فلک و سایر تجهیزات مورد نیاز بود و جوراب های نایلونی کمبود داشتند.

برخی از زنان پاهای خود را مانند نایلون رنگ می کردند و از خط چشم مشکی برای کشیدن درز به سمت پشت استفاده می کردند.

سربازان آمریکایی مستقر در انگلیس با زنانی مواجه شدند که جوراب های نایلونی را به صورت روشن پیدا کردند و گمانه زنی هایی در مورد تعداد نوزادان دوران جنگ وجود دارد که می توانند وجودشان را به هدیه ای از نایلون ها ردیابی کنند.

از آن زمان از نایلون برای ساخت تارهای آلات موسیقی، فرش، کاغذ بسته بندی و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می شود. این یکی از اختراعات بزرگ قرن بیستم بود.

خریداران فروشگاه ها را شلوغ کردند و یکی از فروشگاه های سانفرانسیسکو مجبور شد فروش جوراب های ساق بلند را متوقف کند که توسط 10000 خریدار مضطرب مورد حمله قرار گرفت.

امروزه نایلون همچنان در انواع پوشاک استفاده می شود و دومین الیاف مصنوعی پر مصرف در ایالات متحده.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.